יום רביעי, 27 באוגוסט 2008

"אור" לבית אריה עופרים - מסמך עקרונות

תושבים יקרים,
המועצה בראשותי תפעל על פי העקרונות הבאים:
  1. שקיפות- המועצה והחברה לפיתוח בראשותי יפעלו תוך שקיפות מלאה. כדי ליידע את התושבים על הפעילות המתבצעת נפרסם מדי חודש דף עדכון של פעילות המועצה והחברה לפיתוח בו יינתן מקום לביטוי ישיר של כל חברי המליאה ומנהלי המחלקות במועצה והחברה לפיתוח.
  2. חינוך- מערכת החינוך בישוב תנוהל בראיה הוליסטית- פעילות משולבת וכוללת של החינוך הפורמלי והא- פורמלי. אפעל באופן מיידי למען התאמת מערכת החינוך בישוב למצב החדש של הפרדת חטיבת הביניים מבית הספר היסודי- חטיבת הביניים שהוקמה על תנאי לשנתיים תפעל מתוך ראיה עתידית של מעמד קבוע. מחלקת החינוך והתרבות של המועצה תקיים נוכחות שוטפת ותומכת במערכת החינוך בדגש על בית הספר בעת השינוי שחל בו כעת כדי להביאו למצב של בית ספר מוביל ברמה גבוהה ככל האפשר. הרחבת הפעילות לילדים ונוער בהתאם לצרכים בבית אריה ועופרים. (עקרונות לתוכנית כוללת יפורסמו בנפרד).
  3. עופרים- אקים ועדה מיוחדת בראשה יעמוד חבר מועצה מעופרים לפעולה אינטנסיבית לשילוב וקירוב עופרים כחלק אינטגרלי של בית אריה. הועדה תעסוק בנושא ותפגש על בסיס קבוע עם ראש המועצה. הועדה תבחן צרכים מיוחדים של עופרים כמו פעילות נוער, שירותים יחודיים, ותטפל בסדר עדיפות גבוה במתן מענה לצרכים אלה.
  4. פיתוח הישוב כישוב קהילתי ויצירת מקורות הכנסה לישוב – בית אריה תמשיך להתקיים כאיזור בעל אופי של בניה כפרית. גם אם בעתיד לא יהיה מנוס מבניה רוויה- בניה מסוג זה תהייה איכותית ומתוכננת באיזורים המיועדים לכך בתכנית הבינוי של עופרים. המועצה בראשותי תקיים פעילות מאומצת ליצירת מקורות הכנסה נוספים לישוב/מועצה מקומית זאת ע"י פיתוח איזור התעשייה בעופרים, אוצרות תיירות וטבע. זאת מתוך הבנה שמקורות הכנסה נוספים (לעומת הכנסות המועצה כיום שהן רק ממיסי התושבים וכספי מדינה) משמעותיים מאוד לתנופת ההתפתחות של הישוב. היישוב יגדל באופן מחושב ונכון, תוך שימת דגש על קבלת תושבים איכותיים ובתוך כך הסדרת התשתיות (כדוגמת הביוב, כניסה לעופרים) הדרושות למינוף היישוב בית-אריה עופרים.
  5. בטחון- המועצה בראשותי תרכז פעילות משולבת של כל מרכיבי הביטחון בישוב על מנת להבטיח שמירת הביטחון האישי של כל תושב ותושב. משטרה קהילתית כמקובל ברחבי הארץ, חברת השמירה- בחינת אופן הפעילות וההעסקה, מרכיבי הבטחון- בחינת עבודה משותפת של כל המרכיבים בתיאום עם המשטרה והצבא.
  6. שילוב התנדבות בפעילות בישוב- פעילות גמלאים, משמר אזרחי, סיירת הורים , ועדת/מנהלת חינוך ומקומות נוספים בהם תושבים ירצו לתרום ולעשות למען הישוב. אני מביאה עימי שנים רבות של ניסיון בהפעלת מתנדבים- במסגרתה הייתי מפקדת שכונה במשמר האזרחי ובתקופה בה אני פעילה בישוב ומפעילה מתנדבים יחד עימי במסגרת שונות ובמיוחד בתנועת הצופים. רוח ההתנדבות לא נעלמה מהישוב , חשוב לחשוף אותה מחדש! רבים מעימנו רוצים לתרום ולעשות למען חברה וסביבה טובה יותר.
  7. אוכלוסיה מבוגרת- אתמוך בפעילות לאוכלוסיה המבוגרת המתקיימת היום בהתנדבות וביוזמת תושבים ותיקים, כדי לתת מענה לצורכי אוכלוסיה זו במסגרת תקציבי המועצה.

אין תגובות: